Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Tak wygląda budowa „małej obwodnicy” Ostrowca Świętokrzyskiego. Co już zostało zrobione, jakie są najbliższe plany? Zobaczcie zdjęcia

OPRAC.:
Krzysztof Wieczorek
Krzysztof Wieczorek
Rondo przy węźle Brezelia
Rondo przy węźle Brezelia Biuro Inwestycyjno-Inżynieryjne PROSTA-PROJEKT
Trwa ostatni etapu budowy, który zamknie tak zwaną „małą obwodnicę” Ostrowca Świętokrzyskiego. Nieco ponad 3- kilometrowy odcinek drogi od węzła Brezelia nad ulicą Zygmuntówka, aż do planowanego ronda na ulicy Opatowskiej, kosztuje ponad 53 miliony złotych.

Trwa budowa „małej obwodnicy” Ostrowca Świętokrzyskiego

Ostatni etap „małej obwodnicy” Ostrowca Świętokrzyskiego domknąć ma budowany od ponad 20 lat ciągu ulic, umożliwiający przejazd od strony Radomia do wylotówki w kierunku Opatowa, bez wjeżdżania na ulice w centrum miasta.

Co zrobiono dotychczas zrobiono w ramach budowy tak zwanej „małej obwodnicy” Ostrowca Świętokrzyskiego?
Do tej pory wykonano takie roboty jak:

  • wykopy
  • przezbrojenie sieci kanalizacyjnej, sanitarnej, wodociągowej oraz gazowej przy węźle Brezelia, drodze powiatowej i przy drodze krajowej numer 9
  • rozebranie nasypu przeciążeniowego na węźle Brezelia w wyniku zakończenia osiadania podłoża;
  • rozbiórkę istniejącej łącznicy, wykonanie połączenia nowo wykonanych nasypów z istniejącym wiaduktem oraz częściowe wykonanie konstrukcji drogowych w obrębie węzła Brezelia
  • elementów kanalizacji deszczowej oraz prac brukarskich w obrębie ronda takich jak: krawężniki, korytka, wyspa środkowa oraz wyspy dzielące ronda
  • roboty palowe w miejscach obiektów mostowych;
  • przepusty drogowe z prefabrykowanych elementów betonowych, które będą pełniły również funkcję przejść dla zwierząt małych

Aktualnie wykonawca „małej obwodnicy” Ostrowca Świętokrzyskiego realizuje:

  • roboty ziemne – nasypy oraz profilowanie skarp na całej długości inwestycji, głównie w rejonie węzła Brezelia
  • budowę kanalizacji deszczowej
  • roboty związanie z wykonaniem obiektów mostowych, w tym obciążenia próbne pali przemieszczeniowych pod obiektami mostowymi, zbrojenie oraz betonowanie poszczególnych elementów obiektów

W najbliższym czasie na budowie „małej obwodnicy” Ostrowca Świętokrzyskiego kontynuowane będą roboty ziemne, prace związane z rozbiórką kolejnego odcinka nasypu przeciążeniowego oraz roboty związane z wykonywanie nasypów, w rejonie nowo wykonanych przepustów; prace związane z budową obiektów mostowych na cieku Jędrzejówka zarówno na trasie głównej, jak i drogach dojazdowych; rozpoczęcie robót zlokalizowanych w obrębie drogi powiatowej związanych z nowo projektowanym wiaduktem W1.
Na wiosnę 2023 roku planowane jest wykonanie linii energetycznych, w celu oświetlenia drogowego w obrębie węzła Brezelia oraz realizacja ekranów akustycznych, jako osłony przeciwhałasowej w tej części inwestycji.
Przed wakacjami planowane jest wykonanie warstw bitumicznych ronda przy węźle Brezelia, zakończenie robót wraz z procedurą odbiorową . Obecnie trwa proces akceptacji i weryfikacji nowoprojektowanych warstw bitumicznych z wysoce modyfikowanym asfaltem HiMA. Tego typu asfalt będzie zastosowany na rondach oraz na dojazdach do rond.
Od wiosny planowane są roboty związane z budową ronda przy drodze krajowej numer oraz przebudową drogi krajowej wraz z nowo budowaną zatoką.
Równolegle do wykonywanych robót na trasie głównej będą prowadzone prace związane z wykonaniem dróg serwisowych, humusowaniem skarp, zbiornik retencyjny w rejonie drogi powiatowej

Ciekawe rozwiązania na budowie „małej obwodnicy” Ostrowca Świętokrzyskiego

Obserwowane od wielu lat rosnące natężenie ruchu w komunikacji drogowej to nie tylko wzrost liczby przejeżdżających pojazdów, ale także coraz większy udział maksymalnych obciążeń osi. Oznacza to, że współczesne i przyszłe nawierzchnie drogowe muszą sprostać o wiele wyższym wymaganiom od stawianych jeszcze kilka, kilkanaście lat temu.
Rosnące wymagania wobec nawierzchni, na przykład w stosunku do jej odporności na koleinowanie (wzrastający ruch i obciążenie osi) i spękania niskotemperaturowe (obserwowane w ostatnich latach nasilenie spadków i wzrostów dobowych temperatur), skłaniają producentów materiałów drogowych do polepszania ich właściwości. Na budowie obwodnicy zostanie zastosowany wysokomodyfikowany asfalt HiMA, którego celem jest przeciwdziałanie spękaniom nawierzchni, deformacjom trwałym (koleinom) oraz zwiększenie wytrzymałości zmęczeniowej warstw asfaltowych. Asfalty te mogą być stosowane w technologiach oraz lokalizacjach, w których wymagana jest bardzo wysoka trwałość:
W przypadku budowy obwodnicy Ostrowca Świętokrzyskiego przewidziana jest na rondzie i jego dojazdach w dwóch warstwach: podbudowie asfaltowej i warstwie wiążącej z zastosowaniem asfaltu HiMA. Pierwszy odcinek próbny podbudowy w tej technologii został wykonany w październiku na drodze serwisowej. Laboratoryjne badania próbek pobranych z tego odcinka uzyskały wynik pozytywny.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak globalne ocieplenie zmienia wakacyjne trendy?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na ostrowiecswietokrzyski.naszemiasto.pl Nasze Miasto