Sukces, jakim było wpisanie neolitycznych kopalni krzemienia pasiastego „Krzemionki” i całego obszaru archeologicznego na listę UNESCO, jest ogromną szansą na rozwój turystyki na Ziemi Ostrowieckiej. Jest też ogromnym wyzwaniem dla zarządzających „Krzemionkami” muzeum archeologicznego w Ostrowcu Świętokrzyskim oraz powiatu ostrowieckiego.
Na terenie rezerwatu w Sudole koło Ostrowca, zorganizowano warsztaty dotyczące kreowania wizerunku i marki terytorialnej dla przedstawicieli instytucji, organizacji pozarządowych i biznesu. Już jakiś czas temu zapowiedziała je Małgorzata Wilk – Grzywna, dyrektor Regionalnej Organizacji Turystycznej Województwa Świętokrzyskiego. Warsztaty poprowadził Piotr Lutek, prezes firmy marketingowej Synergia, współodpowiedzialnej między innymi za zbudowanie marki Kazimierza Dolnego, Lublina i województwa lubelskiego.
– Prowadzący zaraził nas swoim entuzjazmem i podejściem do budowania marki. Dyskusje były bardzo ciekawe i burzliwe – mówi Beata Kobiałka, pełniąca obowiązki dyrektora Muzeum Historyczno- Archeologicznego w Ostrowcu.
„Kraina Krzemienia – źródło Twojej mocy” to hasło wybrane do promocji Ziemi Ostrowieckiej. Za kluczowe dla rozwoju turystyki w regionie uznano krzemień pasiasty, rezerwat „Krzemionki,” Bałtowski Kompleks Turystyczny oraz ćmielowską porcelanę.
- To oczywiste lokomotywy, które budują turystyczną siłę obszaru i na nich oprzemy marketingowy przekaz - mówi Małgorzata Wilk - Grzywna. -Na początku zamierzamy pokazać krainę krzemienia, jako źródło mocy w folderze, który przygotujemu i wydamy jeszcze w tym roku. Będzie namacalnym efektem naszej pracy. Zawrzemy w nim propozycję pakietów sprzedażowych, a do współpracy zaprosiliśmy biura podróży z naszego regionu. Będziemy też prowadzić badania ankietowe w Polsce i sprawdzać, jak silna i rozpoznawalna jest marka poszczególnych produktów. Na tej podstawie będziemy formułować na przyszłość wskazówki dotyczące działań marketingowych dla całego regionu.
Wypromowanie „Krzemionek” będzie też jednym z najważniejszych wyzwań dla nowego dyrektora Muzeum Historyczno - Archeologicznego. Do konkursu na to stanowisko zgłosiły się dwie osoby. Pierwsze posiedzenie komisji konkursowej, w której zasiadają między innymi Katarzyna Mieczkowska, dyrektor Muzeum Lubelskiego i Robert Kotowski, dyrektor Muzeum Narodowego w Kielcach, a także przedstawiciele Rady Muzeum Katarzyna Pyżewicz, archeolog z Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu i Wojciech Borkowski z Uniwersytetu Warszawskiego, odbędzie się w poniedziałek, 19 sierpnia.
POLECAMY RÓWNIEŻ:
Rekordowe polskie budynki. Co o nich wiesz?
Zmiany klimatyczne - czarne scenariusze | Z którą partią ci po drodze? Quiz |
Tu mieszka się najlepiej - ranking jakości życia | Co wiesz o grillowaniu? Quiz |
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?